ربات تلگرامی jaconda

چند وقتی که دنبال ربات تلگرام بودم یه یه ربات جالب به نام ژکوند یا jaconda بخوردم که به نظر بسیار روش کار کرده بودند و چند تا api مختلف رو مثل سرچ و trello و … باهم قاطی کردند. خوب به نظر جالب بود از چند دیدگاه بهشون نگاه کنیم که برای بعضی هاش جوابی پیدا نکردم چون حرفه ای و در سطحی که باید باهاش کار نکردم.

اولین مسئله امنیت این رباته که متن باز نیست. نحوه ی کار باهاش هم اینجوریه که میگه منو تو گروهتون عضو کن تا من بهت کمک کنم و به همه ی فرمان هات گوش بدم. در غیر این صورت همه ی فرمان هارو اجرا نمی کنه. و همین طور همون اولش برای ساخت اکانت به جای یوزر و پسوورد ازتون ایمیل می خواد که تعجب برانگیز نیست ولی شک برانگیزه. رباتی که می تونه به خصوصی ترین پیام های شما گوش بده و اطلاعات خوبی از شما داره که بتونه به شبکه های اجتماعی دیگتون وصل بشه و یه رصد اطلاعات حسابی داشته باشه… امنیتش تضمین نشدس و وقتی من ازشون تو توییتر توضیح خواستم گفتن که نه … ما فقط به دستوراتی که با فلان کارکتر شروع می شن گوش میدیم و تلگرام نمیزاره که به بقیه چت ها دسترسی داشته باشیم. در حالی که تو چند تا پست قبل براتون نوشتن یه بات رو آموزش دادم و دیدیم که نه ربات مثل یه کاربر به چت ها دسترسی داره. و وقتی این موضوع رو با تلگرام در میون گذاشتم جوابی نیومد!

دومین مسئله ایده این ربات و میزان نیاز بهشه که مثل یه دستیار شخصی براتون بعضی از کارهارو انجام میده که اگه هوشمندانه تر نوشته می شد می تونست واقعا ربات درست و حسابی از کار در بیاد. ولی فکر می کنم که جای کار زیاد داره. همچنین با هماهنگ شدن با موتور های جستجو و برنامه های پروژه دستیار گروهی خوبی میتونه برای انجام پروژه باشه. که طیف این گروه ها معمولن کمه و همون طور که میدونید گروه ها اکثرا یا جوکن و یا خودمونی و فامیلی ان یا … و اگه خیلی تخصصی باشن گروه های پرسش و پاسخ هستن … مثلا گروه پایتون! اکثرا…. بنابراین به نظر رباتی خوبیه برای طیف کوچک. و اگر جایی دیدینش که منطقا برای اون گروه طراحی نشده بدونید که بیشتر براب فان قضیه اد شده .

به طور کلی این ربات اگه متن باز بود یکی از باحال ترین پروژه هایی می شد که تاحالا دیدم… همین

2 دیدگاه در “ربات تلگرامی jaconda”

    1. جدی کارشون احسنت داره…. تنها مشکل بزرگ تلگرام متن باز نبودن واقعیشه! فقط میگه می خوایم متن باز شیم… ولی کلا سرکاریه 😐
      کد سمت سرورش باز نیست واسه همین معلوم نیست برای دولت مرخرف آمریکا بک دور گذاشتن یا نه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.